الهه ی الهام
انجمن ادبی

 

«تولستوی»
لئو نیکلاویچ تولستوی در سال 1828 در یاسنایا پولیانا در ملک خانوادگی اش در نزدیکی شهر تولا در روسیه به دنیا آمد. در کودکی پدر و مادرش را از دست داد و تحت تربیت بستگانش قرار گرفت.
تحصیلات ابتدایی اش را از معلمان خارجی فرا گرفت و وارد دانشگاه قازان شد اما تحصیلات دانشگاهی برایش جالب نبود و آن را نا تمام گذاشت و اخذ مدرک دانشگاهی را وانهاد. در حدود سال 1847 او سه رمان زندگی نامه وارش را به نامهای«کودکی»1852،«نوجوانی»1854 و «جوانی»1857 نوشت.
تولستوی به عنوان سرباز در جنگ کریمه حضور داشت. در این هنگام او مطالب بسیاری نوشت و به ایده های رمانتیک قهرمانان جنگ حمله کرد.«قزاق ها»1863 رمان کوتاه بسیار تحسین برانگیزیست که بر پایه ی تجربیاتش در ارتش نگاشت.
در سال 1862 او با سونیابهرس ازدواج کرد. در این دوره او به یادماندنی ترین آثارش- جنگ و صلح و آناکارنینا-را نوشت.
رمان حماسی جنگ و صلح به صورت کامل در سال 1869 منتشر شد. این رمان زندگی پنج خانواده را همانطور که مراحل مختلف زندگی از تولد تا مرگ را تجربه می کنند به تصویر می کشد. جنگ و صلح همچنین شرایط سیاسی موجود در اروپا را بین سال های 1805 تا 1820 تشریح می کند.
دومین اثر بزرگش – آنا کارنینا- به صورت فصل به فصل از سال 1875 تا 1877 منتشر شد. این رمان درباره ی بی وفایی شاهدخت روسی آناکارنینا به شوهرش کارین است. این رمان نگرش ریاکارانه را در زندگی خصوصی نشان می دهد.
تولستوی از این رمان به عنوان تریبون اراز عقایدش درباره ی جامعه استفاده می کند.
از سال 1878 تا 1885 او درباره ی عقاید مذهبی اش قلم زد و به نوشتن داستان ایوان ایلیچ و رستاخیز پرداخت.شیطان( نیروی ظلمت) و سونات کرویتزر رمان های مهمی بودند که در سال های آخر حیاتش منتشر شدند.
تولستوی در سال 1910 دیده از جهان فروبست.  
 مترجم:
زین العابدین چمانی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, :: 13:53 :: نويسنده : حسن سلمانی

آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الهه ی الهام و آدرس elaheelham.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان